Publiczna Szkoła Podstawowa im. O. Flawiana Słomińskiego w Borzechowie

Tutaj powinien być opis

Październikowe działania w bibliotece




Dnia 27 października nasza szkoła po raz trzeci przystąpiła do akcji  „Przerwa na czytanie”.

Akcja odbyła się w ramach: Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska Czyta Dzieciom.

W akcji wzięły udział wszystkie klasy. Czytano na korytarzach, w klasach i w świetlicy. Każdy z uczestników przyniósł swoją  książkę z domu lub wybrał z biblioteki szkolnej.

Akcja pokazała czytelnikom, że książki są interesujące i przyczyniła się do promocji czytelnictwa w szkole. Mamy nadzieją, że za rok kolejny raz przystąpimy do programu „Przerwy na czytanie”.

W październiku, jak co roku, obchodzimy Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. W tym roku  tematem przewodnim było trudne hasło „Czytanie dla pokoju”.

Celem akcji było:

* Przybliżenie literatury pokazującej grozę i tragizm wojny,

* Pokazanie roli literatury w kształtowaniu postawy tolerancji, doceniania wagi konfliktów,

* Możliwość wykorzystania literatury do kształtowania empatii dla ofiar.

Podczas lekcji bibliotecznych pracowaliśmy z różnymi książkami nawiązującymi do tematu wojny. Największą popularnością cieszyły się następujące książki: „Asiunia”, „Wszystkie moje mamy”, „Mój tato szczęściarz”. Wybrane tytuły ukazywały grozę wojny z punktu widzenia dzieci.

Wspólne czytanie i rozmawianie na temat wybranych książek, było bardzo wartościowe. Pomogło zrozumieć dzieciom trudne hasła, jakimi są konflikt, wojna, tolerancja i pokój.

 

W mijającym miesiącu zakupiliśmy do biblioteki kilka nowości książkowych.  Wybór zakupu książek był dostosowany do potrzeb i zainteresowań czytelników. Zakupiono książki dla każdej grupy wiekowej.

 

Celem wszystkich zrealizowanych akcji była:

• promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży,

• zachęcenie uczniów do sięgania po książkę w każdej sytuacji i każdym miejscu,

• przekazanie uczniom, że czytanie jest ciekawe,

• zapoznanie z wybranymi utworami literatury dziecięcej i młodzieżowej,

• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,

• stymulowanie rozwoju zainteresowań czytelniczych, rozbudzanie potrzeby kontaktu z książką.