
Październikowe działania w bibliotece
Dnia 27 października nasza szkoła po raz trzeci przystąpiła do akcji „Przerwa na czytanie”.
Akcja odbyła się w ramach: Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska Czyta Dzieciom.
W akcji wzięły udział wszystkie klasy. Czytano na korytarzach, w klasach i w świetlicy. Każdy z uczestników przyniósł swoją książkę z domu lub wybrał z biblioteki szkolnej.
Akcja pokazała czytelnikom, że książki są interesujące i przyczyniła się do promocji czytelnictwa w szkole. Mamy nadzieją, że za rok kolejny raz przystąpimy do programu „Przerwy na czytanie”.
W październiku, jak co roku, obchodzimy Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. W tym roku tematem przewodnim było trudne hasło „Czytanie dla pokoju”.
Celem akcji było:
* Przybliżenie literatury pokazującej grozę i tragizm wojny,
* Pokazanie roli literatury w kształtowaniu postawy tolerancji, doceniania wagi konfliktów,
* Możliwość wykorzystania literatury do kształtowania empatii dla ofiar.
Podczas lekcji bibliotecznych pracowaliśmy z różnymi książkami nawiązującymi do tematu wojny. Największą popularnością cieszyły się następujące książki: „Asiunia”, „Wszystkie moje mamy”, „Mój tato szczęściarz”. Wybrane tytuły ukazywały grozę wojny z punktu widzenia dzieci.
Wspólne czytanie i rozmawianie na temat wybranych książek, było bardzo wartościowe. Pomogło zrozumieć dzieciom trudne hasła, jakimi są konflikt, wojna, tolerancja i pokój.
W mijającym miesiącu zakupiliśmy do biblioteki kilka nowości książkowych. Wybór zakupu książek był dostosowany do potrzeb i zainteresowań czytelników. Zakupiono książki dla każdej grupy wiekowej.
Celem wszystkich zrealizowanych akcji była:
• promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży,
• zachęcenie uczniów do sięgania po książkę w każdej sytuacji i każdym miejscu,
• przekazanie uczniom, że czytanie jest ciekawe,
• zapoznanie z wybranymi utworami literatury dziecięcej i młodzieżowej,
• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
• stymulowanie rozwoju zainteresowań czytelniczych, rozbudzanie potrzeby kontaktu z książką.